3 november 2021 - Op dinsdag 2 november lanceerde BDO Accountants & Adviseurs tijdens het online BDO Familiebedrijven-event 2021 het BDO Familiebedrijvenboek. Van Doorn is een van de familiebedrijven die meewerkte aan dit boek.
Het belang van de familiestrategie
Dat is het centrale thema van het zesde onderzoek naar familiebedrijven. Het onderzoek werd uitgevoerd door het Erasmus Centre for Family Business (ECFB) in samenwerking met BDO en Rabobank. Van Doorn was een van de 1.300 Nederlandse familiebedrijven die meewerkte aan dit onderzoek.
De familiestrategie van Van Doorn
“Ook wij hebben in 2019 kritisch gekeken naar onze familiestrategie. De toenmalige directie begon op leeftijd te raken en we moesten keuzes maken voor de toekomst.” vertelt Robert van Doorn (Commercieel directeur). “We onderzochten verschillende mogelijkheden en lieten ons hierbij adviseren door BDO. Uiteindelijk kozen we voor de verkoop van 40% van de aandelen aan Dura Vermeer onder de voorwaarde dat de familie de leiding zou houden over het bedrijf. Inmiddels zijn we een paar jaar verder en kunnen we concluderen dat dit voor ons bedrijf een goede stap is geweest”.
Over het BDO Familiebedrijvenboek
Elk jaar doen BDO, Rabobank en het Erasmus Centre for Family Business (EFCB) wetenschappelijk onderzoek naar thema’s die spelen binnen familiebedrijven. In lijn met dit onderzoek brengt BDO elk jaar het Familiebedrijvenboek uit. Hierin vertellen ondernemers uit diverse familiebedrijven hoe zij omgaan met het thema van dat jaar. Het levert mooie en inspirerende verhalen op. U kunt het Familiebedrijvenboek bestellen via www.bdo.nl.
Foto: BDO Familiebedrijvenboek